מצב לא טוב • תנועת טוב: אסטרייכר פורש, מוטקה בלוי מברך

    דוד קורצווייל 2 Comment on מצב לא טוב • תנועת טוב: אסטרייכר פורש, מוטקה בלוי מברך
    12:47
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on היסטוריה: טראמפ חוזר בו מפתרון שתי המדינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ירוחם אסטרייכר בראיון ראשון לאחר פרישתו בתנועת טוב: "אין לטוב שום הישג משמעותי בחמש שנות פעילות. התנועה שרפה את האשראי הציבורי" • חושף: הגראי"ל שטיינמן בירך את ראשי טוב בזמן הקמתה • מסביר: למה הציבור בטוח שהתנועה מתנגדת לגדולי ישראל • הרב מרדכי בלוי: מברך את ירוחם שצובר זכויות ליום הדין • מחדד: אנחנו בעד חרדים עובדים ונגד חרדים אובדים • ומה דעתו על מפלגת טוב • וכמה פירושים יש לפסוק ועשית ככל אשר יורוך • האזינו לעימות של אסטרייכר – בלוי

    ביום שאחרי פרישתו מתנועת טוב מסביר ירוחם אסטרייכר לאברהם פרסטר ב'המהדורה המרכזית' את המניעים שהובילו לפרישה. "לא באתי לדבר נגד חברים, הייתי ממקימי התנועה ואחד הפעילים המרכזיים שיום יום חייו את התנועה" הוא אומר. "הקרבתי שעות למען טוב ואני סבור שמדובר באחד הדברים המשמעותיים שנעשו בציבור שלנו כי היה ציבור ענק של בעלי בתים שלא יוצגו בשום מקום".
    האם יהדות התורה לא מייצגת את הציבור העובד?
    מצד אחד היא כן מייצגת. מצד שני הדגש שלה הוא על עולם התורה והפוקוס לסיוע לאדם העובד הוא נמוך יותר. כמו שיש מקום למפלגה ספרדית ומפלגה אשכנזית למרות שיהדות התורה מייצגת גם ספרדים חרדיים בכל מה שהם צריכים, אותו דבר כאן.
    אז מה קרה שאתמול פרשת?
    זה לא התחיל אתמול. כבר תקופה שאני בודק מה עשינו. אנחנו קבוצה של אנשים שהקרבנו למען התנועה ואנו שואלים בשביל מה הקרבנו, מה הספקנו, האם היה שווה לעבור הכול?
    כבר שנה וחצי אני שולח מיילים לראשי התנועה ואומר יש עוד שנה וחצי בחירות ואנחנו צריכים לבוא לציבור עם הישגים. יש מפלגה שאומרת יומיים לפני הבחירות ועשית ככל אשר יורוך, אנחנו מתמקדים רק ב'ועשית', ולצערי אנחנו לא עשינו.
    למרות הביקורת הוא מדגיש כי זה שיש לו ביקורת על אי העשייה אין לזה הצדקה למי שתוקף את התנועה, חבריה וראשיה כבר חמש שנים ללא כל סיבה. הוא גם לא מסכים עם כך שהתנועה קמה בניגוד לדעתם של גדולי ישראל. ש"נכנסתי לתנועה ביקשתי להיכנס לגראי"ל שטינמן לבקש את ברכתו ולא לפרסם את זה" וזה גם נעשה.
    הרב מרדכי בלוי יו"ר משמרת הקודש והחינוך שעלה אחריו אומר כי חנוך ורדיגר הוא המייצג של פא"י ההיסטורית ועם כסף של פא"י הוא מנסה לעשות שיבוט לחרדים. יש לנו את לפיד מבחוץ ואת טוב מבפנים.
    בלוי מדגיש כי אנחנו בעד עובדים אך נגד חרדים אובדים שמחפשים להידדרר. "גם בבחירות לכנסת ראינו שאנשים עובדים ולומדים רצו ביחד והרגישו בנוח. חרדי זה לא מי שנולד לאם חרדייה אלא מי שמקיים תרי"ג מצוות ומקיים ועשית ככל אשר יורוך".
    "שיהיה ברור שכל הכישלון, החידלון ואי העשייה של טוב שכולם אנשי מעשה, אנשי העולם הגדול ולא שליימזלים מהכולל זה בגלל שאין להם גיבוי של גדולי ישראל".
    האזינו לראיונות המרתקים ולעימות של ירוחם אסטרייכר ומרדכי בלוי בתוכנית המהדורה המרכזית עם אברהם פרסטר



    2 תגובות

    מיין תגובות